Overweeg je een inspirerende spreker zorg? Laat me in iets met je delen.

Eén van de grootste uitdagingen in de zorg in deze tijd is het organiseren. Als organisatie ben je daarmee bezig, je wilt meer verantwoordelijkheid bij medewerkers door zelforganisatie of zelfsturing. Maar krijg je dat ook voor elkaar? Je wilt medewerkers heldere kaders geven zonder dat ze zelf stoppen met nadenken. Je wilt ze de ruimte geven, maar wel ingrijpen voor er iets echt mis gaat.

Zorgen voor anderen, maar ook voor jezelf?

Spreker ZorgIn het zoeken naar de juiste oplossing stijgt de werkdruk, zijn cliënten aan het zoeken, maar de zorg gaat gewoon door. Medewerkers blijven wel zorgen voor anderen, maar zorgen ze ook voor zichzelf? Je merkt dat medewerkers aan het randje zitten van wat ze kunnen en soms zelfs erover. In de organisatie wordt hardop afgevraagd, waar zijn we aan begonnen? Kunnen we niet terug naar hoe we het vroeger deden? Maar ondertussen weet je dat dit financieel bijna niet mogelijk is.

Hart voor die ‘unieke klant’

Al een aantal jaren werk ik als trainer en spreker zorg. Het leuke van al die medewerkers die ik ontmoeten in de 200 trainingen die ik gaf is dat ze voelbaar een hart hebben voor hun cliënt. Of wellicht noemen jullie dat in de organisatie patiënt, bewoner of zorgvrager maar eigenlijk is het gewoon meneer Jansen, mevrouw de Wit of Sophie waar medewerkers een hart voor hebben. De vragen die medewerkers hebben gaan stuk voor stuk over het organiseren van die zorg, het vormgeven van de samenwerking of wat er naast het zorgen voor cliënten allemaal bij komt kijken. Ik ben blij met al die praktijkvoorbeelden en ervaringen omdat dit helpt om aan te sluiten bij waar medewerkers in jullie organisatie zitten.

Spreker zorg: Interactief, herkenbaar en inspirerend

Vanuit dit contact is Jan als spreker zorg in staat om een hele zaal mee te nemen in het thema van de organisatie. Thema’s waar Jan regelmatig over spreekt zijn:

  • De bedoeling van de zorg: Waarom werk je in de zorg?
  • Hoe ben en blijf je gemotiveerd?
  • De uitdagingen van zelfsturing of zelforganisatie en hoe je hiermee omgaat.
  • Verantwoordelijkheid en Eigenaarschap bij medewerkers en cliënten
  • Hoe geef je zelf je samenwerking vorm als je leidinggevende meer op afstand staat?
  • Of: creativiteit, innovatie, verdraaide organisaties en de bedoeling

Gemotiveerd aan de slag

Een interactieve presentatie is één van de leukste manieren om met een grote groep medewerkers aan de slag te gaan met deze thema’s. Na de interactieve presentatie vertrekken mensen bewust van wat zij kunnen doen, geïnspireerd en gemotiveerd om hiermee aan de slag te gaan in hun praktijk.

Wat medewerkers zeggen

“Jan is meermaals te gast geweest als spreker binnen de organisatie waar ik werkzaam voor ben. Jan heeft een frisse en sprankelende manier van spreken. Zijn enthousiasme werkt aanstekelijk en hij schroomt niet om zich kwetsbaar op te stellen, door ook persoonlijke ervaringen te delen en deze te integreren in zijn verhaal. Jan stimuleert interactie met de zaal en hij weet feilloos aan te sluiten bij het energiepeil van deelnemers door op het juiste moment een effectieve interventie in te zetten. Jan vertelt niet zomaar, hij neemt je mee in zijn verhaal!”

Anniek Oomens – Trainer Pameijer – Spreken aftrap ‘ertoe doen’ programma

Vraag vrijblijvend meer informatie aan

Neem direct contact op met Jan of vul hieronder het formulier in.